LOVE NEVER FAILS ❤

Gud jobbar så häftigt.

Jag sitter väldigt uttråkad i min lägenhet, orkar inte riktigt göra något, ni vet när man har en sån dag, när man bara vill ligga i sängen och sova, en sån dag har jag idag. Men så tråkigt det är. Jag funderade på om jag skulle se en film, eller läsa mer i min bok. Boken handlar om könsskillnader och fördomar, väldigt intressant, men det ska vi lämna här. Jag ville läsa om kärlek, eller se en film med kärlek, men jag har inte så mycket med mig hit ännu, i min nya lägenhet. Det finns inga romaner i bokhyllan och filmerna har jag sett tio gånger förut.

Vad ska jag göra då? Tänker jag igen.

Jag slår på datorn, och kollar runt i mina bilder, klickar mig in på bilder från skolbalen, klickar ner igen, bilder på mig och mitt ex är inte heller den kärlek jag ville bli påmind om idag, hjärtekross och besvärliga minnen, nej jag vill se kärlek här och nu.
Bestämmer mig för en film ändå. Tar upp min andra dator, och trots att jag inte har internet eller synkat, så börjar spotify spela Love med Jaeson Ma. Jaeson Ma featuring Bruno Mars – Love


Förstår ni hur fantastiskt? Gud påminner mig om VAD kärlek är. Det är som han säger:
”Du har ju redan kärlek, du har MIG.” 

Jag lyssnar in texten, en låt som jag lyssnat på säkert tusen gånger förut, känns som ny igen och varje ord berör mitt hjärta.
Jag behöver ingen roman, jag behöver ingen film, och jag behöver ingen pojkvän.
Varför leta efter kärlek när jag redan har det? När mitt hjärta är kopplat till självaste Kärleken i himlen.

 Tack Gud för din kärlek. Tack för att du påminner mig än en gång. / Rakel

Kommentera här: