HJÄLP VARANDRA

Galaterbrevet 6:2-3

Hej!
Idag ville jag dela med mig av denna bild och påminna om hur viktigt det är att finns där för dom som har det svårt, att uppmuntra dom! 
"Bär varandras bördor"
Då tänker jag på vänner som har det motigt och jobbigt, hur viktigt det är för mig att försöka vara med och bära det lastet, genom att prata om det, uppmuntra, och i mitt fall, och andra kristnas fall, så ber vi för våra medmänniskor. Vi hjälper till att kasta problemen på Jesus. 
 
"Ty den som tror sig vara något, fast han ingenting är, bedrar sig själv" 
Detta tycker jag betonar hur viktigt det är att vi aldrig ska tro oss själva vara bättre än någon annan! Vi är alla människor, och vi gör våra misstag, och din synd och dina misstag är inge mindre än den du tror dig sitta högre än. Att ljuga, döma, skvallra,stjäla osv, den ena är inge "mindre dåligt än den andra."
Det kanske är lätt att snubbla in på de tankarna ibland, men som det står, den enda du bedrar är dig själv. Gud kan du inte luras med.
 
Min poäng idag:
Hjälp din vän - nu redan idag! Ge honom eller henne en extra kram, en extra uppmuntran och hjälp till med problemen!
 
Kram Rakel.

Kommentera här: