Du är älskad

Jesus älskar dig, mer än ord kan beskriva och mer än någon människa någonsin kan förstå. Han älskar dig så mycket att han dog för dig, även om du kanske aldrig skulle komma att uppskatta det. Han vill inget mer än att vara delaktig i ditt liv, att vara din vän och ställa upp för dig när det behövs.
 
Jag vet inte ens hur jag ska beskriva hur tacksam jag är över att ha Honom i mitt liv, allt han gjort för mig, hur han har gjort mig till en så mycket bättre människa.. Jesus har format mig till den jag är idag och han fortsätter att forma mig för varje dag som går. När jag ser tillbaka på mitt liv innan jag började följa Jesus så ser jag hur tomt mitt liv var. Jag hade många vänner, roliga minnen, en familj som älskade mig, men det var fortfarande något som saknades. Nu ser jag att det var kärleken till Gud som fattades i mitt liv, jag saknade den djupaste relationen man kan ha, jag saknade relationen till Jesus. Jag saknade en bästavän som ALDRIG sviker, som ALLTID ställer upp och som älskar mig oavsett vad som än händer eller oavsett hur många gånger jag än sviker honom. En bästavän som formar mig till det bästa jag kan bli och som alltid får mig att känna mig älskad vara tacksam oavsett vilken situation jag hamnar i. 
 
Men jag ska inte säga att alltid är lätt att vara kristen. Du kommer att inse vilka dina riktiga vänner är, vissa kommer lämna eller sakta glida bort. Du kommer att få höra många tuffa och dömande ord mot din nya tro, folk som tror sig veta hur allt är, som kanske aldrig ens har öppnat en bibel. Men detta kommer inte spela någon roll, för du kommer ALLTID ha en Gud som stöttar och hjälper dig i dessa situationer. Du kommer att få nya vänner också, som delar samma tro som du och som du delar samma syn på livet med. Just nu kanske det känns läskigt att ta emot Jesus eller visa öppet för andra vart du står, men jag kan lova dig att när du väl gjort det, så kommer du inte att ångra dig. Jag har aldrig mött någon som tagit emot Jesus på riktigt, som sedan har ångrat sitt beslut.
 
Du kanske känner just nu att du inte skulle våga att stå upp för din tro inför dina vänner, men när du tar emot Jesus så kommer du se världen på ett helt annat sätt. Dina prioriteringar kommer att ändras och du kommer att inse vad som är viktigt i livet och vad som kommer bära frukt med sig i framtiden. Din kärlek till andra kommer att öka, också din empati. Detta är för att kärleken som du kommer att känna av Gud, också kommer att öka din kärlek för andra. Oavsett hur tufft det är ibland, så kommer det ALDRIG att väga upp för allt det underbara som blir i ditt liv, efter att du tagit emot Jesus. 
 
 
Här är några uppmuntrande verser ur bibeln och som talar om frälsningen: 
 
Jag vill jubla av glädje över din godhet, du som såg mitt elände och tog dig an mig när jag led. - Psaltaren 31:8
 
Om vi säger att vi är utan synd bedrar vi oss själva, och sanningen finns inte i oss. Om vi bekänner våra synder är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss synderna och renar oss från all orättfärdighet. - Första Johannesbrevet 1:8-9
 
Ty sådan är Guds vilja: genom att göra det goda skall ni tysta munnen på de okunniga och tanklösa. - Första Petrusbrevet 2:15 
 
Jesus svarade: »Det är inte de friska som behöver läkare, utan de sjuka. Jag har inte kommit för att kalla rättfärdiga till omvändelse, utan syndare.« - Lukasevangeliet 5:31-32
 
Den som är i Kristus är alltså en ny skapelse, det gamla är förbi, något nytt har kommit. - Andra Korinterbrevet 5:17
 
Vill du ta emot Jesus? Det är enkelt. Du behöver inte göra massa saker för att vara värdig, alla är det, han har skött allt åt oss. Allt vi behöver göra är att be om förlåtelse för våra synder och bekänna honom som vår Herre och enda Gud. Här är en enkel bön du kan be om du är redo att ta emot Jesus i ditt liv och om du vill följa Honom:
 
Jesus, jag kommer till dig som jag är. Tack för att du älskar mig och dog i mitt ställe. Tack Jesus för att du besegrade synden och döden när du uppstod. Förlåt mig mina synder, allt dåligt jag tänkt och gjort. Jag ger mitt liv till dig och jag vill att du tar hand om mig. Från och med nu tillhör jag dig. I Jesu namn, Amen. 
 
 
Nu har du börjat ett nytt liv och du kommer att se världen med nya ögon. Mitt tips är att ta kontakt med en kyrka eller kristen i din närhet, är du osäker på vart du ska vända dig så är det bara att skriva till våran email: [email protected]
 
Jesus älskar dig mer än ord kan beskriva // Leah.

Kommentera här: